ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟
سرخط خبرها

آغاز پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی | سهم دانشگاه علمی کاربردی در اشتغالزایی و توانمند سازی دانشجویان

  • کد خبر: ۱۴۱۸۷۲
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
آغاز پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی | سهم دانشگاه علمی کاربردی در اشتغالزایی و توانمند سازی دانشجویان
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: از دیروز پذیرش های دانشجو‌یان دانشگاه علمی کاربردی شروع شده است. از۴دی ماه تا ۱۴دی ماه در رشته های کارشناسی نا‌پیوسته و از هفت دی ماه تا ۱۳دی ماه در مقطع کاردانی در این دانشگاه ثبت نام انجام می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجوادسلجوقی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه از دیروز پذیرش های دانشجو‌یان دانشگاه علمی کاربردی شروع شده است گفت: از۴دی ماه تا ۱۴ دی ماه ثبت نام کارشناسی نا‌پیوسته و از هفت دی ماه تا ۱۳دی ماه  در مقطع کاردانی این دانشگاه ثبت نام انجام می شود.

به گفته وی، درحال حاضر ۳۰ مرکز در استان فعالیت می کنند که در ۳۸۰کد رشته محل، پذیرش صورت خواهد گرفت. با توجه به دانشگاه های متعددی داریم، سهم آموزش های دانشگاه علمی کاربردی درحال حاضر نزدیک به ۳۰درصد از دانشگاه ها است.
سلجوقی تاکید کرد: این دانشگاه بر اساس نیاز‌ واقعی بازار کار، پذیرش در رشته ها دارد و به طور معمول رشته هایی آمو‌زش می دهد که رشته مورد نیاز جامعه کاری باشد.
رئیس این دانشگاه جامع در ادامه تصریح کرد: ۱۶ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان خراسان رضوی مشغول به کار هستند و همچنین حدود ۲۵۰۰ مدرس  در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی با توجه به اهداف مدنظر سهمی در بخش اقتصادی دارد به نقش دانشگاه های علمی کاربردی در اشتغال اشاره کرد و افزود: ۳۰درصد سهم اشتغال در بخش صنعت است و ۲۵درصد دانشجویان در بخش صنعت مشغول به تحصیل هستند. ۴۶درصد سهم اشتغال استان در بخش خدمات است که ۴۷ درصد دانشجویان ما در بخش خدمات مشغول به کار هستند و ۲۶ درصد در بخش فرهنگ و هنر. همچنین ۲۴درصد سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی است که سهم کمتری از دانشجویان ما به دلیل تعطیلی مراکز در این حوزه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: دانشگاه در ترم گذشته و ترم جدید۱۱۰ رشته جدید را معرفی کرده که تحول بزرگی در این دانشگاه محسوب می شود. ما در پذیرش مهر ماه ۲۰ درصد رشد داشتیم علی رغم اینکه اکثر دانشگاه ها از از نظر جذب تعداد دانشجو جذب نداشتند.
 وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت : شهریه ها نسبت به مهر ماه تغییری نداشته است  و بیشتر رشته های جدید درزمینه آی تی و خدمات است و آن عم به خاطر بازار کاری که دارد. 
وی با بیان ابنکه ۵۰ درصد ظرفیت خالی در این دانشگاه داریم افزود:  دانشگاه جامعه علمی کاربردی حدود  ۲۰هزار ظرفیت دارد. و درحوزه خدمات و مدیریت بیشترین تقاضا وجود دارد.

 سلجوقی در ادامه تاکید کرد: سیاست علمی کاربردی تامین نیاز بازار کار است. یکی از اهداف دانشگاه بحث اشتغالزایی و توانمندسازی شاغلین است . به همین دلیل بیشترین رشته هایی که داریم در حوزه است  این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در هر پذیرشنیاز سنجی می کند و اساس تقاضا رشته ها تغییر می کند

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر از سال گذشته دانشگاه  بر اساس طرح آمایش آموزش عالی و سرزمین پذیرش انجام میدهد و به عبارتی مراکز برنامه چهار ساله دارد. سیاست دانشگاه اینکه اگر برای رشته ای متقاضی  نباشد  و یا  بازار کاری وجود نداشته باشدم رکز تعطیل می شود.

سلجوقی تاکید کرد: ببش از ۱۰۰دانشجوی اتباع در دانشگاه بیشتر از کشورهای عراق و افغانستان فعال هستند. برنامه ای برایادغام دانشگاه و سایر دانشگاه ها مطرح نبوده و نیست. سیاستی که وجود دارد دغدغه تقویت مهارت ها در کشور است. بیش از ۷۰ درصد فارغ تحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند که درمقایسه با سایر دانشگاه های دیگر رتبه بالایی در این رابطه دارد به این دلیل که پذیرش بر اساس نیاز سنجی است و هم آموزش بر اساس نیاز بازار است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->